solliciteren_gesprek-150x105Veel mensen vinden het een hele klus om een profielschets te maken waarin je kernachtig weergeeft wie je bent, wat je achtergrond is en, vooral ook, wat je onderscheidt van anderen. Als er toch een profielschets op het CV of op het LinkedInprofiel staat, gaat het vaak om de zachte kant van iemand, de kwaliteiten en sterke kanten van de persoon. Zeker ook belangrijk, laten we dat vooropstellen. Maar wat nog weleens vergeten wordt is de harde kant, de feiten. Want dàt is nou juist datgene wat jou uniek maakt.

We zijn ervan overtuigd dat het benoemen van bereikte resultaten dé manier is om vertrouwen te winnen. Laat zien wat je gedaan hebt, wat je bereikt hebt in de verschillende functies. Door het bewijs te tonen van wat je weet en wat je kunt, bouw je aan vertrouwen en hiermee laat je zien wat je toegevoegde waarde is. Het is de manier om met jouw samenvatting op je CV en LinkedIn het verschil te maken met profielen vol met buzzwoorden als ‘teamplayer’, ‘gedreven’ en ‘loyaal’. Prima als je het gebruikt, maar leg ook uit waar dit uit blijkt. Zeg dus niet dat je gedreven bent, maar vertel welk resultaat je hebt bereikt en hoe jouw gedrevenheid daartoe heeft bijgedragen.
De 10 meest gebruikte buzzwoorden op LinkedIn waren in 2014:

  1. gemotiveerd
  2. enthousiast
  3. creatief
  4. gedreven
  5. zeer ervaren
  6. groot verantwoordelijkheidsgevoel
  7. strategisch
  8. goed track record
  9. organisatorisch sterk
  10. expert

Je resultaten in combinatie met je talenten en competenties maken jou uniek. Benut het.
Door trots te zijn op wat je in de loop der jaren hebt bereikt laat je zien wat jouw bijdrage kan zijn aan het succes van een organisatie. Wat jouw toegevoegde waarde is.

Pin It on Pinterest

Meld je aan voor de Elqui nieuwsbrief

Meld je aan voor de Elqui nieuwsbrief

Meld je nu aan voor onze nieuwsbrief met info en tips over solliciterencarrière,netwerken en talent!

Je bent ingeschreven, dank je wel!